Khamis, 21 Oktober 2010 | By: iKhwan89

KONVOKESYEN KIPSAS ke-9 : APA LANGKAH KU SETERUSNYA??


bismillah..wal hamdulillah..terima kasih Tuhan yang masih lagi memanjangkan umurku..semoga Engkau meredhai umur ku...

Huh~..da lame tak update blog..huhuhu..berabuk dah skit....*sambil tiup2 screen laptop*..ape kabar sumer..??huhuhu..semoga semua dalam kasih sayang Tuhan..

Haa.....alhamdulillah...terima kasih Tuhan...akhirnya....tanggal 17 oktober 2010 aku telah di graduankan *betul ke tu* di dewan jubli perak....setelah berhempas pulas selame 2 tahun setengah di KIPSAS,akhirnya berjya jugak aku dapat Diploma dalam bidang dakwah dan pengurusan dengan gred kepujian..*ok lah tu..*....tahniah untuk aku....huhuhuh...

Em....akan tetapi...setelah sekian lame....sekian menatap diploma ku.....sekian menatap wajah langit....baru aku tersedar......apakah yang perlu ku lakukan selepas ini...dan kemanakah arah tuju ku dengan diploma ini...?adakah.....mati nanti...diploma ini berguna kepada ku...???bagaimanakah aku ingin jawab dengan Tuhan seandainya Tuhan tanyakan apa tujuan aku dengan diploma itu??

aku nak jawab..."aku ingin berdakwah"...dakwah ape??????diri sendiri lalai....selalu ikut telunjuk nafsu.....aku batalkan jawapn itu....kemudian lantas aku ingin menjawab,,"untuk ku cari kerja"...kerja ape...???????untuk aku senang???tak senang pun...?????apa yang aku naaaak????

Oh.....rupe2nyer....dalam hati kecilku.....terdetik satu bisikan.....terdetik satu perasaan...jaaaauhhh dalam lubuk hati yang menyatakan..."aku ingin Tuhaaan......aku ingin bersama dengan jemaah kebenaraaaaan...aku ingin mati syahiiiiid.....aku ingin jadi orang roooh....aku ingin gembira dengan kematiaaaaan....."...jaaaauh sana....hati ku berdetik....rupe2nyer inilah yang ku mahu kan.........rupe2nye inilah lumrah ku.....baru aku sedar..baru aku tahu.....

Tapi Tuhaaaannn......aku lemaaaah sangat Tuhaaaaan...aku selalu kecundang Tuhaaaan.....Tuhaaaaan...aku sering lalai...Tuhaaaaaan...tolonglah aku......tidak mampu aku Tuhaaaan....tolonglah akuuu.....

wahai A.......tolonglah baiki hati ku dengan PK......A,tolonglah jadikan au orang roh dengan PK......A toloooooong...........

semoga hati ku tenang dalam redha Tuhan......T_T

0 comments:


Ketika Cinta Bertasbih (instrument Hits) - Instrument
Mp3-Codes.com