Rabu, 18 Mei 2011 | By: iKhwan89

CORETAN pertama MEI 2011

bismillahi allahu akbar...fuuuuuuhhhhh~~~~*tiup abuk2 kat blog*..hehehe...salam sumer..ape kabar kengkawan..he~...semoga semua dalam kesihatan,..

Hmm...entri pertama dalam bulan 5 ni berjaya jugak ditulis..huhuhu....semenjak-due menjak ni terbizi skit dengan soklan2 perikse,dan beberapa kerja yang tak selesai-selesai..huhuhu..

Alhamdulillah..bersyukur dan terima kasih kepada Tuhan yang menciptakan,dan mengizinkan kita ni hambaNya hidup lagi pada saat ini...pujian untuk Tuhan yang menciptakan seluruh hidupan..

Ape kabar semua?diharapkan semua dalam sihat....pertame-tame sekali aku nak ucapkan SELAMAT HARI GURU kepada seeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeemmmmuuuuuaaaaaa guru-guru yang pernah mengajar aku dari aku darjah 1 sampailah tingkatan 5...kalau nak tulis kat sini name-name cikgu yang ngajar aku tu..komfem panjang sangat plak jadi entri kali ni karang..huhuhu..

Dan tak luper jugak kepada diri ku ini yang kini bergelar guru di sekolah yang mana dulu aku pernah belajar di sini...Haaa....dan...tepat 16 mei lepas....huhuh..aku dapat hadiah hari guru yang pertama dari seorang pelajar aku...pelajar ni....memang cikgu2 lain sumer boleh dikatan melebal die sebagai pelajar yang paling nakal..huhuhuhu...alhamdulillah dan terima kasih sangat kepada anak murid aku tu....(^_^)

okeh sumer kengkawan aku..dalam hidup ni kadang kadang kite ni ada dekat atas..kadang-kadang kita kat bawah.....bila kita kat atas.....kita mudah luper dan leka.......kita rasa kita adalah tuan..kita lah yang paling best....hatta ulama sendiri pun susah hendak melawan nafsu sendiri...inikan pula aku yang belum cukup lagi ilmu......tapi bila kita dibawah...pun kita terlupa juga...kadang-kadang ada antara kita yang selalu salahkan orang lain,salah kan takdir,salahkan itu,salahkan ini...

Tetapi...nampak tak sebenarnya kita bahwa diri kita ni lah yang menyebabkan ia terjadi....kalau kita tak buat salah..mana mugkin Tuhan akan hukum kita kan???kerja Tuhan hebat....di datangkan orang2 lain untuk menyusah-nyusahkan kita....itu tanda kita ada buat silap..Tuhan nak uji sabar kita...tapi aku.....tetap juga salahkan orang lain..

Aku bersyukur dengan Tuhan kerana berada di dalam jemaah kebenaran..yang mursyid ku mengajarkan aku supaya mengenal diri,melawan nafsu,menjaga syariat..dan lain-lain....mursyidku bukan sekadar berceramah kesana kesini....namun...beliau menzahirkannya didalam kehidupannya....sistem keluarganya,sistem perniagaannya,sistem pendidikannya...pendek kata..semua sekali dari sekecil-kecil perkara sehinggalah sebesar mendirikan empayar..semuanya mengikut syariat Tuhan dan dibantu oleh Tuhan...terima kasih ibu ayah aku kerana mengenalkan aku kepada jemaah kebenaran ini..terima kasih mursyid ku yang mengenalkan ku kepada Tuhan...

Moga hati ku,jasad ku,roh ku...kekal dengan jemaah yang orang anggap sesat,pelik dan tidak membangun ini....ku harapkan hati dan roh ku dibantu untuk berubah....wahai RSA..bantu aku untuk melawan nafsu,bantu aku untuk ,mengalahkan nafsu......bantu aku Tuhan.....

0 comments:


Ketika Cinta Bertasbih (instrument Hits) - Instrument
Mp3-Codes.com