Rabu, 11 November 2015 | By: iKhwan89

SABAR GURU : JANJI MU SYURGA

Bismillah..segala pujian RT panjatkan hanyalah kepada Allah yang Maha segala-galanya. Selawat dan salam keatas junjungan Agung Rasulullah yang sentiasa merindu-rindu umatnya...moga-moga rindu Rasul itu menjadi tali pengikat kepada ummaat ini.

 Alhamdulillah..dah masuk November 2015..dah last dah untuk tahun nie..risau jugak RT last-last year ni..maklumlah dah 2 kali kene banjir..huhu jadi tahun ni bedebo sikit la..sebab bertambah si anak kecil tu..apa-apa pun redha kepada Allah je lah..

 Akhir tahun juga merupakan hari yang paling biziiiii sekali buat cecikgu..huhu...time-time macam ni la sume cekgu nak masuk markah..ujian amalai,itu ini..bla..bla..bla...termasuklah RT..huhu..fuuh...lega sebab dah setle *aku rase ladah setle*

 Bila dah semua nak masuk markah..maka timbullah satu lagi masalah..iaitu aliran trafik data internet  meningkat dengan mendadak..secara otomatiklah berlakunye hang dan ade separuh tu dah siap key in data tekan save je terus logout..bile bukak balik haa takde data yang di key in tu....*RT pun pernah juga mengalaminya* ya ampuuun memang rase nak hempok je laptop..hahahah sabar jelah..

 Tu lah..bila cikgu yang selalu buat kerja underdog ni..ramai yang salah sangka cecikgu tak buat kerja..nak melayan karenah anak-anak lagi yang bukan sedikit...hehe..bukan mengeluh..tapi itu lah hakikat..namun dalam dunia kite yang semakin mencabar nie,RT rasakan,para guru,teruslah menanam perasaan sabar yang mendalam dan semangat untuk mendidik anak-anak yang sebenarnya mempunyai potensi setinggi potensi menjadi khalifah itu.

 RT doakan semoga guru-guru seluruh malaysia tetap sabar dan yakin,ini juga adalah sebahgian daripada perjuangan agama,semoga guru-guru seluruh malaysia mendapat keredhaan daripada Tuhan.

0 comments:


Ketika Cinta Bertasbih (instrument Hits) - Instrument
Mp3-Codes.com