Selasa, 24 Februari 2009 | By: iKhwan89

PERMATA CAMAR : TENANG KU DISANA




*sehari selepas program gtong royong di permata camar*huh...lega,tenang,damai,itulah kata-kata yang dapat kuungkap untuk menggambarkan suasana di sebuah rumah anak-anak yatim permata camar..leganya aku kerana melihat macam-macam telatah kanak-kanak yang pelbagai ragam. Ada yang nakal,ada yang senyap,ada jgak yang ramah..tersenyum ku sendirian bila teringatkan semula.tenang dan damai ku disana kerana aku ibarat berada di satu tempat yang penuh dengan keselesaan dan penuh keharmonian. dengan suasana tepi pantai,tumbuh-tumbuhan yang hijau.owh..memang indah. Aku sebenarnya selalu teringatkan mereka,aku suka mereka. aku tak tahu,bila lagi aku bleh berjumpe dengan mereka. ada yang aku gelar mereka upin,hui,walaupun dia xramah,tapi,aku tengok die memang aku tersenyum. Macam2 ragam mereka yang aku lihat membuatkan hati ku tersenyum sendiri dan tenang. Baginda Muhammad sangat sayang kan anak-anak yatim,bila baginda jumpa mereka,baginda usap kepala mereka. Aku jadi rindu dan teringat akan baginda Muhammad S.A.W..Nabi cakap,kalau kita usap kepala anak yatim,gugur lah dosa-dosa kecil kita.Wallahua'lam....sekian coretan ku untuk kali ini,semoga Tuhan meredhai ku. salam

0 comments:


Ketika Cinta Bertasbih (instrument Hits) - Instrument
Mp3-Codes.com