Isnin, 11 Mei 2009 | By: iKhwan89

ROAD TO KELANTAN : INDAHNYA SUASANA
















*Penat,ngantok lagi,hu3.....esok klas plak....adoi....*salam sumer pelawat2 sekelian....smoga dalam kasih sayang Tuhan..pelawat2 sekalian..agungnya ciptaan Tuhan bila kita dapat menafsirkan dan berfikir dengan setiap ciptaan Tuhan..Bagi ku,setiap ciptaan Tuhan walau sekecil semut hitam pun,mesti ade sebab dan kebaikannya....Tuhan jadikan sesuatu bende tu mustahil tiada guna....Baru-baru ni,aku dan rakan-rakan jalan2 sekeliling negara klantan*he3..nmpak mcm luar negare skit*alhamdulillah,macam-macam ayang aku dapat dari sane atas pemerhatian ku.......mcam-macam tempat yang aku pergi.....semuanya sronok..hui..tataw la nak gmbar kan cmner.....
Hari yang pertama aku sampai di negara kelantan itu,aku menginap kat UM..hu3.....xpe..slamber jer masuk pasal plajar dah cuti.....lpas tu plak,hari kedua,aku tidur kat KIAS plak......ari pertame,aku tak ingat dah aku pergi mner..hu3....yang aku taw,aku pergi PCB ataw pun name panjang bliau ialah Pantai Cahaya Bulan..tu aku pergi maser malam...pantai dier cantik.....tapi pengunjung die em...mungkin xsehebat kat TC ataw nme pnjngnyer Teluk Cempedak kat kuantan ni..he3..ye lah...kat TC ni,xkire ari keje ker,ari cuti ker..hui...xabes2 pngunjung....klaw kat PCB,klaw ari kerje,kurang r skit....kat ctu aku lepak2 jer smbil tgk "belangkas2" yg tgh berdating...nak jer aku n kawan2 g terjah diorng..hu3...
Pastu plak aku tringat,aku pergi wakaf che yeh.........ha......kat ctu macam2 ade...dari buah,baju,cd,sumer ader.....penat plak aku nak senaraikan..hu3...yang aku tringat,*hu3..da macam ilang ingatan dah*aku beli buah,beli kopok,n beli cenderahati untuk kawan-kawan aku...hu3.....
Lepas tu plak,xclap aku,aku pergi plak jeram Linang...hui...kebetulan ari tu ari cuti am,full ngn orang.....adoi....lpas kitorang nek plak tngkt 2,pnuh jgak,naek yang ktige,pnuh lagi..hu3...da rase macam jungle tracking dah maser tu...penat...last skali dapat jgak port yang slese n best..kurang orang...ape lagi,dengan tanpa sedar,kami dah duduk dalam air yg sejuk tu....hu3...sempat gak r kawan2 aku tiruk 4,5 kali....kitorang balik dari jeram linang sebab ujan..hu3..klaw x,komfem smpai kecut kulit aku n kawan2 duk kat ctu..
Lpas tu plak aku pegi maner ntah lagi....macam2 tmpatsmpai aku xingat...*macam bnyk makan semut jer..hu3..xkesahlah aku pegi maner2..
yang penting tu ialah,semua tmpat yang aku pergi tu sangat indah,menarik...hati ku xputus2 berterima kasih dengan Tuhan....lebih2 lagi bile aku berada di pantaidan jeram tu...syahdu sey....hu~
Terima kasih Tuhan yang memberi ku rezki untuk menggerak kan kaki ku ini untuk pergi melihat kebesaran Mu,aku berharap Engkau berikan ku rezki dengan redhaMu..janganlah beri rezki kepada ku dengan istidraj..aku takut wahai Tuhan ku.....sekian coretan ku....

0 comments:


Ketika Cinta Bertasbih (instrument Hits) - Instrument
Mp3-Codes.com