Isnin, 7 Februari 2011 | By: iKhwan89

SINGGAH JOHOR : ALHAMDULILLAH...


bismillah..salam mun alaik..semoga dalam redha dan kasih sayang Tuhan...(^_^)..ape kabar sumer..?alhamdulillah..he~akhirnya sampai jgak aku di kuantan...he~sory lambat update..pasal xde internet kat umah..*sambil wat muke ensem..khi3*

Ha....aku berjaya balik ke kuantan..tepat jam 9am hari sabtu...huhuhu..betolak dari batu pahat pada pkol 4.30am...asal2nyer nak bertolak pukul 4....huhuhu..kelewatan..kami balik ke kuantan melalui jalan segamat....em...sumernyer berjalan lancar........

Huh~..di batu pahat sebenarnya banyak jugak aktiviti yang kami berlima lakukan...huhuhu..antaranya,makan,tido,gelak,makan*lagi*,dan jenjalan....huhuhuhuhuhu....untuk lebih details lagi,meh sumer...jom tengok..kat maner aku dan kengkawan aku pergi sepanjang berada di batu pahat :

1) Rumah Shark - lebih dikenali sebagai jaswan abdullah..hehehehe....kat umah die lah kami transit,lepak-lepak...dan lain2....heheheh...*maknenyer,sumer mende kitorang wat kat umah beliau*

2) Kedai Makan - haaa....ni tatau na mule kat kedai makan yang maner..pasal banyak sangat makannyer sampai tatau na mule kat maner....memule..sampai jer kat batu pahat,Tuan rumah ajak pegi rase mee racun..huhuhuhu...ape la mee racun tu..teruja la jugak kitorang ni..huhuhu..ye lah..mane penah tau ade name makanan racun..huhuhuh....makanan die....huhuhuhuh....xde la sedap..tapi popular/..tatau kenapa...huhuhuu...rase die biase jer..tapi pedas..ya ampun mendashatkan..huhuhuhu...okeh..dah....sterusnyer plak....malam tu..kitorang berlima berpelekat....and pergi ke kedai tomyam...*ape ntah ta ingat name die*kat saner..kitorang just minum2,and dengar tuan umah bebel pasal batu pahat..khi3...esoknyer plak....haaa....kitorang pegi makan nasik lemak...nasik lemak die..pon macam bese jer..xde la sedap mane pon..tapi die popular..hu~.tataulah tang mana yang sedap sampai orang ramai jugaklah datang...hu~..nasik lemak die sambal die cair punyer..pastu da plak kuah kacang..huhuhu..*da macam nasik impit dah..huhuhuhu*ok...tgh harinyer plak...kitorang makan kat foodcourt batu pahat mall...haa..boley uh tahan...sedap jugak...*dapat jugak merasa makanan sedap..huhuhu* ok....last..kitorang makan malam kat warung ape ntah name...huhuhuhu...pon..ok lah rase die..tak de la menarik sangat..huhuhhuu.

3) Gunung Soga/Taman Rekreasi - haaaaa.....ni memang aku nak bagi kredit to tuan umah..pasal nyer....haa..pasal die uh member2 aku sumer naek bukit pakai suar jeans...kha3.....adoi la......ye uh...plan last minute....klaw plan awal-awal..ade lah diorang ni bawak tracksuite...huhuhu...mujur aku bawak...aku memang tak ley kalau tak bawak trcksuite...huhuhuh...kat sini..kami boleh nampak sebahagian besar batu pahat...naik ke puncak ade la dalam 782 meter....lepas tu...panjat plak menara pandangan yang disediakan..bak kate hafizuddin,"boleh nampak macam-macam".

4) Batu Pahat Mall - Emm..kat sini...biase-biase jer..macam pusat shopping yang lain jugak..kat sini,kami makan,dan main bowling...yeah!*tibe2 semangat*

5) Kedai kerepek - Ya ampuuun..baaaaanyak krepek die..huhuhu...aku beli satu jer....pasal macam mahal jer..huhuhuhu

Okeh....tu jer....he~....kat ctu jer la kami sempat pegi..pasalnyer...kami kat situ dduk 2 hari setengah jer..huhuhu....xleh lame-lame...aku kene balik umah..lepas tu kemas umah...huhuhuhu...haa...kalau na tengok gegambar..bolehlah sumer pegi kat profile aku kat fb,g kat album,n tajuk die trip to batu pahat...sekian..salam

0 comments:


Ketika Cinta Bertasbih (instrument Hits) - Instrument
Mp3-Codes.com