Rabu, 3 Ogos 2011 | By: iKhwan89

ALLAH ITU MAHA BAIK : saat kecelakaan di jalan raya 31 julai 2011


Bismillahi Allahu Akbar..segala - galanya datang dari Tuhan...Tuhan susahkan hambanya kerana Dia ambil perhatian kepada kita...Maha Baiknya Tuhan setiap kesusahan itu disusuli dengan nikmat iaitu hati semakin merintih - rintih dengan Tuhan..mintak ampun dengan Tuhan...itulah yang Tuhan mahu...setiap hambanya merintih dengannya,...Tuhan suka orang yang bertaubat,orang yang menangis kerana dosa....

Alhamdulillah...kini sudah 3 hari berpuasa...namun saat terindah kerana dapat perhatian dari Tuhan awal ramadhan tahun ini segar lagi dari ingatan..hu~...

Tanggal 31 julai 2011 pukul 5.30 pm, kereta aku termasuklah aku terlibat dengan kemalangan di jalan sg lembing dekat dengan kolej profesional mara...3 buah kenderaan terlibat termasuklah kereta aku yang paling belakang skali...

Berlaku akibat kereta depan sekali brek mengejut,dan aku yang tak perasan tak sempat membrek lalu dengan selambenyer merempuh saga BLM depan aku...hu~....

Hu~...boleh tahan jugak lah keremukan kereta aku..namun tak seremuk kereta yang eksiden lebih dashat dari ku...Namun...apa yang aku nak cerita kat sini...betapalah kita bahagia saat kita mendapat nikmat dari Tuhan sehingga kita lalai dan kita lupa dengan tanggungjawab dari Tuhan...

Sehingga kita tidak mampu lagi untuk menjaga sembahyang,tidak mampu lagi tepat waktu untuk menunggu solat..dan lain-lain...Ini ialah kifarah dosa untuk ku...Tuhan bagi peringatan kepada aku untuk tidak lalai dalam solat,Tuhan tarik sedikit sahaja nikmat..namun sangat bersyukur kini...

Semoga semua yang membaca blog ku ini mengambil kesedaran betapalah Maha Baiknya Tuhan itu kerana setiap yang berlaku pasti ada hikmah,nikmat dalam ujian.....

0 comments:


Ketika Cinta Bertasbih (instrument Hits) - Instrument
Mp3-Codes.com