Isnin, 1 Ogos 2011 | By: iKhwan89

MAHA BAIKNYA TUHAN : saat penglihatan ku ditarik selama 21 hari

Bismillahi Allahu Akbar..Maha Suci Tuhan yang menciptakan,memusnahkan,menaikkan dan menjatuhkan seseorang itu.. Salam rindu buat rasulullah,saiyidi dan sohibuzzaman,RSA....bantulah kami untuk menjadi orang roh yang membantu dalam kebangkitan islam kali kedua yang semakin dekat ini!..

Alhamdulillah,aku masih hidup lagi hingga ke hari ini...dah lame aku tak update blog ni...dek kecutian aku akibat nikmat ditarik oleh Tuhan..huh~....betapalah susahnya saat mata aku yang sebelah kanan ni ditarik nikmat oleh Tuhan sehingga tidak mampu untuk melihat..

Semua kerja aku terbengkalai,terbaring jer walaupun ia tidak menyelesaikan masalah...kesakitan yang dihadapi itu mungkin secebis dari kesakitan orang lain yang lebih teruk dari aku...namun apa yang aku nak kongsikan di sini ialah..betapalah,walaupun nikmat sebelah sahaja mata ku yang diambil sementara oleh Tuhan,sangat terasa susah...rupanya,Tuhan tu betul-betul Maha Baik,kerana Dia tau,andai die tak bagi mata kepada manusia,pasti manusia akan susah..

Tapi...betapalah dengan nikmat yang Tuhan bagi itu,kita ibarat manusia yang melupakan siapa yang banyak memberi kita rezeki...yang memberi kita nikmat untuk melihat seluas - luasnya mukabumi Tuhan ini...kita sombong,kita selalu tak ikut perintah Tuhan....aduh...lemahnya iman ku....kuatnya nafsu ku Tuhan...kadang - kadang kita gunakan mata untuk tujuan yang tidak baik...oh Tuhan..bersalahnya aku.....-_-....

Namun aku sedar...Maha Baiknya Tuhan itu tidak boleh ditandingi oleh makhluk - makhluknya yang lain... walaupun aku berdosa...aku sombong...aku lalai....namun kini Tuhan sihat kan aku...Tuhan bagi lagi aku peluang untuk bertaubat..moga hati ku ini cepat tersedar....sempena ramadhan kali ini RSA...bantulah aku untuk menghayati Ramadhan,mengalahkan nafsu,menghentam nafsu...semua ini aku tidak mampu untuk lakukan sendiri melainkan dengan berkat Rasulullah,saiyidi dan sohibuzzaman....

Sekian coretan pengalaman ku saat Tuhan menarik nikmat penglihatan ku selama 3 minggu....semoga semua dalam redha dan kasih sayang Tuhan...

1 comments:

mengenaldiri berkata...

salam..
sahabat, apaah yg telah berlaku
semoga kamu cepat sembuh, inshaallah, dan byk bersabar ye


Ketika Cinta Bertasbih (instrument Hits) - Instrument
Mp3-Codes.com