Isnin, 24 Ogos 2009 | By: iKhwan89

3 RAMADHAN : RINTIHAN HATI


*isNin-24 augus 2009 = 3 ramadhan 1430*salam alaik kepada semua pembaca blog..(^_^)..ape kabar semua..semoga semua berada didalam rahmat dan redha Tuhan...iNilah coretan hati ku...semoga rintihan hati ini mendapat perhatian TUHAN ku...
Dengan kasih sayang Mu TUHAN,sampailah aku didalam bulan Mu yang mulia ini.pEnuh dengan rahmat dan barakah..bulan yang melipat ganda kan ganjaran pahala bagi hambaMu yang beriman..

Wahai TUHAN..sebenarnya..jiwa ku derita sekali..hati ku remuk redam...pedih...kerana aku tidak mampu untuk menghayati ramadhan seperti orang-orang Mu yang beriman..sekalipun aku telah mencubanya,namun aku tetap lalai,tidak mampu..aduh wahai Zat yang Mencipta ku!!malunya aku dengan Mu TUHAN...lemahnya aku wahai TUHAN ku...nafsu ku tebal sekali..parah sekali hati ku...hanya beberapa saat sahaja mengingati MU,selepas itu hati kuterpaut kembali dengan dunia..

Ramadhan ini..ketika ia sudah mencapai 3 hari,aku tidak mampu lagi menunduk kan nafsu ku..wahai TUHAN ku...aku cuba untuk mencintai Mu..bantulah aku wahai TUHAN..bantulah aku menghayati ramadhan ini..agar nanti,aku dapat redha dari Mu..wahai TUHAN ku,jauhkanlah dunia dari ku sekiranya ia melalai kan ku..aku tidak peduli lagi dengan dunia ini..asalkan aku mendapat redha Mu..kerana redha Mu amatlah mahal harganya..sangat manis jika mendapatnya..terasa indah jika mendapatnya walaupun ia hanya secebis...

Ooh TUHAN..aku pohon lagi,dengan berkat kekasih Mu,berkat mursyid ku,tolonglah aku menghayati ramadhan kali ini..bantulah aku tundukkan nafsu ku...bantulah aku wahai TUHAN...aku tidak akan berjaya tanpa MU TUHAN...tolonglah aku ini wahai TUHAN....aku pohon...wabihi wallahu a'lam

0 comments:


Ketika Cinta Bertasbih (instrument Hits) - Instrument
Mp3-Codes.com