Rabu, 12 Ogos 2009 | By: iKhwan89

CERITA DUKA :KISAH HATI YANG HINA

*peTang yang panas...hu3....badan xcht...hu3...*salam alaik untuk semua pelawat blog ku...semoga dalam kasih sayang Tuhan...sekarang badan dah xcht...*uhuk23x*hu~...tengoklah,betapa lah berkuasanya Tuhan keatas hambanya,Dia boleh tarik bile-bile jer..kita ini,sangatlah lemah kawan-kawanku,lemah sangat,tapi kita ni ego sangatlah tinggi,mazmumah tebal sangat,riak apatah lagi,dengki sesama manusia lagilah teruk.....kenapalah kita yang sebagai hamba ni,buat ini semua..???......hmm......

Aku dah tau jawapannya,tapi kenapa aku tetap tidak berubah??bodohnya aku Tuhan.....aku tahu,hati ku mati,nafsu ku sangat liar sehingga tersunggkur aku ditarik nafsu....padahal aku dah belajar macam-macam ilmu.....ilmu tauhid,fiqah,aqidah,akhlak...tapi kenapa..???kenapa dalam sembahyang,aku tidak dapat fokus dengan Mu??aku lalai dalam menyembah Mu....rupe-rupenyer..inilah yang dipanggil lalai dalam taat...saat aku mendengar azan,hati ku tidak risau pun Engkau memanggil ku...aku lengah-lengah kan...subuh ku lewat,zohor ku,ku utamakan makan,padahal,mkanan itu dari Mu...kalau Engkau xrezki kan aku mkan,sudah tentu aku lapar.....asar ku,aku lebihkan tidur,maghrib,aku utamakan berborak dahulu....isyak,aku utamakan selain dari Mu..............................

TUHAN!!!!!!tolonglah aku ini yang lemah.....aku menangis saban malam,mengenangkan sikap ku di depan Mu...tapi ia ibarat tangisan yang kosong..aku lalai kembali esoknya...tolonglah aku TUHAN,berilah nikmat istiqamah kepada ku agar aku tetap dengan Mu...agar aku tidak lalai dengan Mu..tolong aku tunduk kan nafsu ku.....

aku mengharapkan rahmat dan redha dari Mu agar aku dapat ketenangn ketika bersama Mu....sekian,hamba yang hina,wabihi wallahu a'lam
video

0 comments:


Ketika Cinta Bertasbih (instrument Hits) - Instrument
Mp3-Codes.com