Isnin, 6 Julai 2009 | By: iKhwan89

Pentadbiran KIPSAS punyer cerita : TEKAN,SELAGI BOLEH TEKAN.


Salam alaik kepada semua...(^_^)...ape kbar sahabat ku..?semoga dalam kasih sayang Tuhan..Alhamdulillah aku hari ini sihat seperti biasa..cuma keletihan program MAS tak abes lagi...hu3..

Akhirnya dah selesai majlis orientasi pelajar KIPSAS yang baru..penatnya hanya Tuhan yang tahu. Sekilas pandangan,inilah program yang terpanjang yang pernah aku handle,....bermacam-macam karenah baik daripada pihak pentadbiran,mahupun dari pihak pelajar yang baru.

Banyak kesulitan program ini adalah disebabkan oleh campur tangan pihak pentadbiran yang tidak mengerti apakah sebenarnya tujuan LDK,dan slot-slot yang dipimpin oleh pelajar. Terkilannya aku bila ade jugak pensyarah mngatakan slot dibawah kelolaan kami adalah ntah ape-ape....

Persoalan ku disini adalah,knp lah kalau kami yang ntah ape-ape ini boleh plak dipanggil untuk membantu pentadbiran dan kami sanggup...padahal kami tidak dibayar,mintak sedikit pun,berkira sangat-sangat..teruknya kolej aku..sibuk nak perah tenaga pelajar,tapi apa yang kami dapat hanyalah ves murah yang xcantik,pulak tu,dimintak plak kami menjaga budak-budak baru selama setahun...hui,kami mntak seciput jer.......pentadbiran mintak plak laaaagi lebih dari kami....sungguh,walaupun kami ni pelajar,tapi agak-agak lah..kami ada komitmen lain lagi....

Lainlah kalau kami di bayar.....bukanlah aku ini lebih mementingkan kewangan dan imbuhan lain,tapi,aku sangat terkilan bila ada yang mengatakan slot-slot yang kami buat bnyak yang ntah ape-ape,membazir mase,dan lain..klau macam tu,fine!!cariklah orang lain...jangan libatkan persatuan dibawah aku....

Ini cuma coretan duka aku sepanjang MAS baru-baru ini. Ini bukanlah hanya luahan aku sahaja,tetapi aku mewakili semua ahli jwatnkuasa pelajar MAS sangat terkilan dengan pihak pentadbiran yang sebegitu rupa...sekian salam duka....

0 comments:


Ketika Cinta Bertasbih (instrument Hits) - Instrument
Mp3-Codes.com