Sabtu, 10 April 2010 | By: iKhwan89

3 bulan 2 minggu :PENUH WARNA WARNI

Bismillah walhamdulillah...terima kasih Tuhan yang menjadikan aku seorang manusia. Malunya aku saat aku lalai kepada Mu..padahal..Engkau yang menghidupkan ku....selawat dan salam kepada 2 orang Tuhan yang agung...Baginda Muhammad penghulu segala nabi,dan pemimpin di zaman ini al-Fata Tamimi. Segala kejadian bumi pada hari ini adalah disebabkan barakah dan karamah mereka.. AT...

Alhamdulillah...hari ini,genaplah 3 bulan 2 minggu aku menjadi seorang guru kafa merangkap kerja pertama aku setelah selesai diploma aku..dan hari ini juga merupakan hari yang terakhir aku mengajar kat kafa aku ni...*isk3..ase mcm na sedey*....dan seterusnya,aku akan menyambung semula kerja aku sebagai guru*sesuatu yang tak pernah aku impikan* di sekolah lama aku...AL-IRSYAD....

Sedih+pilu+hiba+seronok+terharu,kesemuanya disebatikan oleh jiwaku didalam satu tempat...iaitu diri ku...mengenangkan semuanya yang berlaku bersama mereka amat-amatlah menyeronokkan..

Part yang pilu plak....bila saatnyer semua sedang salam untuk kali terakhir dengan ku....ade 2 orang budak ni....salam laaaame btul ngn aku....terdetik dalam hati aku..."ape hal plak budak ni.."..rupe2nyer.....hu3...*tacing*...die menangis laaaahhhh...aku tak tahu menangis kerana dia sedih sbb aku nak tingglkan tmpat ni,ataupun die menangis kerana dia sangat gembira kerana aku ingin tingglkan tempat ini...hu~..

The hiba part plak..saat aku tgh bagi speech sebagai guru kelas mase jamuan perpisahan kelas aku iaitu drjah 3 usman affan,tgh2 aku bagi ucapan tu...hu~.....boley kata semuanyer temangu-mangu,semuanya terlopong,semua mata-mata mereka tergenang air mata...hibanya hati saat anak-anak murid ku..yang selama ini aku kenal mereka dengan kelincahan mereka dan kenakalan mereka sedih sat itu...hilang kelincahan mereka dek saat perpisahan itu..

Teharu part plak ialah..bila anak muridku bagi aku present,ya Allah....terharunyer aku sangat-sangat,padahal,aku raselah..akulah yang paling banyak rotan mereka semua berbanding guru-guru yang lain..*terharu sangat2*..n aku masih ingat lagi...satu kata-kata dari seorang pelajar ku.."ustaz,kalau ustaz pindah,siapa nak rotan kita kalau kita tak solat..?"..ya Allah..terharunya aku...ada juga seorang pelajar ku berkata.."ustaz,kenapa ustaz pindah,kitorang degil sangat ker...kitorang mintak maaf,kitorang tak nak nkal dah..ustz jangan pindah yer..."..semua kata-kata ini bermain di selruh pelusuk jiwa aku....
Sungguh....berat untuk berhenti..kalau bukan dek kerana sistem pentadbiran yang lambat,unfair dan kebajikan guru tidak dijaga,aku tak kan berhenti dari tempat aku mengajar ini untuk mencari tempat yang lebih baik..aku sayangkan pelajar ku,aku sayangkan suasana kafa nie...segala-galanya ku lakukan kerana aku ada matlamat.


Owh..aku jugak..bukanlah tingglkan kafa ni selamanya...andai ada program,guru besar mintak aku handle,akan aku usahakan demi pelajar ku...aku sangat merindui mereka...mungkin bagi orang lain..tak pelah..budak2,,kejap jer tu sedih..nanti dah tak ingatlah....em..tak pelah....mereka telah mengajar kan kepada ku..banyak perkara yang aku pun tidak pernah nak belajar...sabar aku terdidik ketika bersama mereka,nafsu amarah aku dikikis oleh mereka,sangat sukra...tapi itulah hakikat....guru...kita bukan sahaja mengajar..tapi diajar juga.....semoga sesiapa yang menggantikan ku selepas ini jadilah guru yang lebih baik dariku,semoga semua pelajar ku dalam redha dan kasih sayang Tuhan....

ni ada sikit tatapan istimewa..he~...asal ckgu die pening,anak2 murid die pon pening....jom tengok!!




pelajar aku sikit jer..tapi seronok same2 ngn diorang..




cikgu borek...pelajar rintik..khi3...





time makan kfc....sonok betul diorang





he~...sedap hingga menjilat jari..(^_^)





antara pelajar ku yang paling nakal sangat

0 comments:


Ketika Cinta Bertasbih (instrument Hits) - Instrument
Mp3-Codes.com