Jumaat, 12 Mac 2010 | By: iKhwan89

3 PURNAMA SUDAH : PELAJARAN SELAMA ITU...


bismillah...dengan nama Tuhan yang maha pemurah dan penyayang,...segala puji utk Allah pemilik Alam....hanya pada Mu aku menyembah,hanya pada Mu aku meminta tolong.....

Hai sumer!!!!ya Allah...da lame dah ta tumpahkan kisah2 hati aku yang ta braper na best ni..he3...well..dah 3 purnama aku bekerja sebagai chekgu kafa..he~baaanyak yang aku belajar...yang paling best skali ialah bila bersama dengan anak murid..terhibur hati melihat telatah bebudak tu hah...walaupun penat,walaupun gaji aku ni yang agak2 tak aci..*ye lah...ade ckgu tu ngjr petang jer dpt lebey rm100 dari aku..mane aci..aku kje malam ngn petang pon dpt skit jer..*he3.ta pe lah mjur aku ada A......klaw tak,hati ku da terpesong........A ajar aku hidup untuk berjuang,jadi selalu aku betol kan niat setiap kali aku nak mengajar,aku nak promosikan Tuhan dalam hati ku n kepada anak-anak murid ku....AT.........................................

huh~3 purnama aku mengajar ni...baaanyak sangat pelajaran yang aku dapat,nak tau..yang paling susah sekali ialah pelajaran bagaimana nak mengawal sifat amarah..hu3..yang tu lah yang paling dasat skali pelajarannya..bayanglah....boleh melibas jer bebudak tu dengan rotan klaw aku ta tahn mrah....AT......lemah aku lawan nafsu...

Nak mendidik nafsu ni....perlukan pimpinan mursyid kengkawan,tak mampu kiter na mendidik sekalipun kita tahu apa yang perlu dilakukan....sesat kalaw kita takde pergantungan dan rujukan..Tengok!!..Maha Baiknya Tuhan kiter kan....Dia siapkan orang2 yang di tunjuknya supaya orang2Nya itu boleh menunjuk dan memimpin hati kita.....tak kanlah Tuhan yg Maha Baik tu nak tinggalkan hamba2nya terkontang kanting macam aku ni tanpa pimpinan....kaN3...

tApi...kiter ni kekadang sombong sangat..*macam aku uh*ade mursyid depan mata....masih lagi memain..masih lagi buat2 bdoh jer..masih lagi na truskan agenda sendirik....AT.......lemahnya aku...baaanyak kali aku mujahadah...tapi mugkin sekularisme dalam hati ku ni dah tebal...setebal lumut yang meliputi kolam yang 100 tahun dah kene tinggal..semua perkara yang aku nak buat masih lagi aku akal2 kan...AT..

ah hah!..lagi satu na bg tau...aku kerje ni,aku buat semua ni..aku ada inspirasi..die lah inspirasi aku...*eheeemm*klaw bukan die lah..susah aku na berdepan ngn sumer nih...merancang masa depan..sumer utk die..trimas dear.....(^_^)....

hu~~~~~~~~ da la tuh!!amboi..asal ade peluang membebel jer komfem jer aku na bebel pepanjang..he3..dah2...setakat sini dulu kalam hati ku berbicara...semoga semua dalam kasih sayng Tuhan..wabihi wallahu a'lam....ampun A.....

0 comments:


Ketika Cinta Bertasbih (instrument Hits) - Instrument
Mp3-Codes.com