Jumaat, 26 Februari 2010 | By: iKhwan89

SALAM MAULIDURRASUL : Ajarkan aku untuk merindui kekasih Mu Tuhan


*salawat badawi~~~~Ya Allah sampaikanlah salam rindu ini kepada cahaya sebagai sumber segala cahaya,rahsia segala rahsia & ubat seluruh penyakit,anak kunci segala kejayaan...Dialah pemimpin yang kami rindu...Nabi Muhammad yang terpilih keluarganya yang suci serta para sahabat yang menjadi pilihan.....sebanyak bilangan nikmat Mu dan kemuliaan Mu ya Allah...*


Dengan Nama Tuhan ku yang Maha penyayang, ku ingin utuskan warkah kerinduan ini tulus kepada kekasih Mu...agar bolehlah aku merasa sedikit rasa-rasa rindu ku kepada kekasih Mu...


Kehadapan Kekasih Tuhan,Rasulullah penghulu segala nabi,

Di saat aku ditinggalkan engkau sekian lamanya...aku bagai hilang arah tuju...Tuhan yang selama ini aku sembah..terasa bagaikan suatu ritual amalan yang biasa sahaja..tidak terasa kehebatannya,kebaikan yang aku lakukan semua ini tidak ada rohnya..yang aku tahu,glamour,mendapat nama,orang kenal,orang sanjung...

Wahai kekasih sekalian Alam,

Hati ku benar-benar kosong...tentu Engkau tahu bagaimana perasaan ku Tuhan..merindui orang yang tiada..amat-amat menyakitkan,terasa kehilangan..tapi Tuhan...mulut ku tidak sama seperti hati ku Tuhan..kadang-kadang mulut mengatakan rindu..tapi hati tidak....ya Allah...dasyatnya nafsu ku ini...menutup semua hati ku dari merindui kekasih Mu...

Ya Allah...akhir zaman ini..rupa-rupanya Engkau dengar doa-doa orang seperti ku ini..menagih kerinduan baginda,meratap pilu...dengan Maha Kasih Syangnya Engkau...Engkau turunkan pemimpin yang wataknya sama macam kekasih Mu,kasih sayangnya,lemah lembutnya,mempunyai minda-minda yang disuluh oleh Mu..saat aku bersama-sama dengan jemaahnya,terasa engkau bersama kami ya Rasulullah,kerinduan kami semua terubat wahai Tuhan..

Tuhan,Engkau lahirkan pemimpin yang perwatak kannya saling tidak tumpah dengan watak kekasih Mu,dengan kehadirannya,roh aku kembali hidup,nafsu ku dibersihkan olehnya,roh ku diberi rasa-rasa yang sebelum ini belum pernah terlahir dari hati ku..iaitu rasa berTuhan...rasa kehambaan...

Rasa Engkaulah segala-galanya Tuhan,Engkau Maha baik,Engkau Maha Kasih sayang,Engkau Maha Belas kasihan,Engkau Maha segala-galanya yang tidak dapat aku ungkapkan...Engkau sumber segalanya..inilah rasa berTuhan yang lahir dalam hati ku...

Ya Allah...setelah aku merasakan rasa-rasa berTuhan tadi...secara automatiknya terlahir juga rasa-rasa kehambaan seperti rasa berdosa,rasa lemah,rasa bodoh,rasa diri tidak mampu,rasa malu,rasa lemah.....ya Allah..kekalkanlah rasa-rasa ini agar aku dapat mencintai Mu dan merindui kekasih Agung Mu...

Rasulullah ibu segala ilmu,

Engaku pernah katakan bahawa engkau sangat merindui para ikhwan mu..ya Allah....tolonglah jadikan kami-kami ini ikhwan baginda,ikhwan itu taqwanya sangt luar biasa,mereka ibarat susunan batu bata,tindakan mereka sama ibarat satu ibu dan satu bapa,mereka sangat merindui mu ya rasulullah melebihi rindu mereka kepada orang lain,bilangan ikhwan sangat sedikit...tetapi musuh yang ramai tidak mampu mengalahkan mereka kerana kekuatan roh mereka sangat luar biasa....


Wahai A,jadikan kami ikhwan..jadikan kami merindui rasulullah,jadikan kami berkasih sayang sesama manusia,jadikan kan kami abid dan pejuang....

akhir sekali wahai Tuhan...ajarkanlah aku rasa rindu kepada Mu dan kepada kekasih Agung Mu...ampun maaf...wabihi wallahu a'lam...

0 comments:


Ketika Cinta Bertasbih (instrument Hits) - Instrument
Mp3-Codes.com