Selasa, 9 Februari 2010 | By: iKhwan89

WARKAH KEHIDUPAN: WARNA WARNI HATI KU


*baru lpas breakfast..alhmdulillah..*salam alaik untuk semua bloggers,dan kengkawan yang singgah kat blog aku ni...Terima kasih Tuhan yang Maha Baik dan Maha Kasih Syang,selawat dan salam keatas junjungan Agung kita..Baginda Muhammad Rasul yang mengajarkan kita mengenal erti berTuhan,yang mengajarkan kita erti menjadi seorang hamba,salam jgak dsampaikan kepada Mursyid ku ASZ,dengan beradanya di bumi Tuhan ini lah,bumi ini masih lagi mempunyai keberkatan disaat keberkatan-keberkatan lain telah diangkat Tuhan,dengannya jugalah aku kembali kenal dengan Tuhan,mampu istiqamah dalam beribadah,dan berkasih syang dengan makhluk Tuhan yang lain. Tidak lupa juga kepada ibu bapa ku yang telah memperknalkan ku kepada mursyid ku,yang menjaga ku smnjak aku dari kandungan,Maha Agungnya Tuhan,Maha kasih sayangnya Tuhan..semoga semua*yang disebut diatas*berada dalam redha Allah.

Alhamdulillah,kiNi akU hidup jugak lagi..disaat roh kita tidak tahu pun bila ia akan ditarik balik oleh Tuhan. Sepanjang hidup ku hingga kini...aku tidak tahu ntah berapa trilion dosa dah aku bUat*ya Allah..tolong aku*....ampun kan aku Tuhan...

Ya Allah..dengan dosa yang setiap saat aku lakukan ini,mampukah aku nak masuk kedalam golongan-golongan orang Mu Tuhan...hinanya aku Tuhan...sering lalai.....aku menipu Mu,setiap kali akubertaubat,sering juga lah aku lakukan kembali kesalahan ku,palsunya taubat ku Tuhan...aku tahu Engkau adalah Tuhan ku...tapi kenap aku tidak mencintai Mu,mengapa aku tidak mengenal Mu..

Oh hati...rupanya inilah jawapannya...rupanya..hati ku ini sudah pengsan,roh ku ini sudah lemas dengan nafsu,roh ku ini sudah hilang kebalnya dengan nafsu...ya Allah...patutlah aku tidak pernah rasa berdosa disaat aku membuat dosa,tidak merasa kematian itu hampir disaat aku melihat jenazah dibawa ketanah perkuburan,tidak merasai penderitaan orang lain disaat aku melihat penderitaan orang lain..kalau ada pun,hanya sekadar di bibir sahaja,tidak sampai ke hati...

Ya Tuhan ku...rupanya Engkau faham penderitaan hati ku..lalu Engkau kirimkan orang Mu,Engkau promosi orang-orang mu melalui tangan-tangan Mu,orang Mu yang mampu mengenal hati ku,yang mampu memimpin ku melawan nafsu,yang memperkenalkan ku kepada Mu,yang menjadikan aku sentiasa ingat pada Mu,yang menjadikan aku peka dengan penderitaan orang lain yangmenghidupkan kembali roh aku..ya Allah...betapa malunya aku dengan Mu Tuhan...aku sangat malu dengan orang-orang Mu yang melihat ku dengan pandangan hati

Tuhan...betapa baiknya Engkau...saat aku memerlukan Engkau,Engkau ada di sisi ku,tapi selalu aku tidak beradab dengan Mu...Tuhan..maafkanlah aku...siapalah lagi yang mampu memaafkan aku kecuali Engkau...Engkau tidak bertambah atau tidak berkurang pun jika Engkau memaafkan aku...redhakanlah aku Tuhan...redha Engkau lebih mahal dari isi dunia ini,redha Engkau lah yang membawa ku kesyurga..

Akhir sekali wahai Tuhan...jagalah hati ku...benarlah aku duduk dan kekal dalam jemaah kebenaran ini,benarkan aku membaiki diri ku,benarkan aku bercinta dengan Mu melalui orang Mu,wahai A,ampunkan aku..ampunkan aku...



*buah hati ku...aku merindui mu,merindui nasihat mu..semoga engkau dalam petunjuk*

0 comments:


Ketika Cinta Bertasbih (instrument Hits) - Instrument
Mp3-Codes.com